Jeżeli marzymy o zorganizowanym przez siebie koncercie, musimy uzbroić się w cierpliwość i pogodzić z myślą, że będziemy musieli trochę nad tym popracować. Jednak z odrobiną samozaparcia z pewnością się nam uda. Co trzeba wiedzieć na sam początek?
Koncert to impreza masowa, a jako taka wymaga zgody odpowiedniego organu, np. burmistrza lub prezydenta miasta. Najpóźniej 30 dni przed planowanym eventem powinniśmy złożyć wniosek uzupełniony o wymagane przez prawo załączniki. Im wcześniej, tym lepiej, pamiętajmy jednak, że władze mają prawo wydać decyzję nawet na 7 dni przed koncertem. Ponadto trzeba jeszcze poinformować pogotowie oraz – w przypadku naprawdę dużych imprez – centrum zarządzania kryzysowego.
Po co nam sponsor?
Organizacja imprezy masowej jest kosztowna, nie mówiąc o opłaceniu samych artystów. Nawet, jeśli interesuje nas występ lokalnych gwiazd, koszty oświetlenia, wynajmu sali oraz obsługi technicznej naprawdę są znaczne. Dobrze jest zatem zawczasu rozejrzeć się za sponsorem. Tutaj korzyść jest obopólna – my będziemy mieć więcej gotówki na nasze wydarzenie, a sponsor stosunkowo tanią reklamę własnej marki.
Czy warto korzystać z usług profesjonalistów?
Jeśli decydujemy się na organizowanie takiego eventu po raz pierwszy warto pomyśleć o wynajęciu profesjonalistów, którzy na co dzień zajmują się obsługą imprez masowych. Nie tylko dysponują oni niezbędną wiedzą prawną, ale także świetnie orientują się w aspektach technicznych. W krótkim czasie zorganizują nagłośnienie, statywy, mikrofony, obsługę kurtyny oraz inne niezbędne sprzęty.
Bez współpracy muzyków z ekipą techniczną i bez sprzężenia zwrotnego między nimi trudno sobie wyobrazić profesjonalny koncert w dobrej atmosferze i bez przykrych niespodzianek.
Reklama i miejsce
Oczywiście na koncert nikt nie przyjdzie, jeśli nie będzie o nim wiedział! Dlatego zawczasu zaplanujmy, w jaki sposób chcemy rozreklamować nasz koncert oraz wybierzmy atrakcyjną lokalizację.
Jeśli jest dużo do ogrzania wypróbuj elektryczne kurtyny powietrzne!